Програми Міністерства освіти і науки України скоротили викладання астрономії у школі до двох годин на місяць, що звузило можливості освітян викладати цей курс на належному рівні, зберігаючі кращі радянські традиції у здобутті фундаментальних знань.
Ми не знаємо, як з цієї ситуації виходять інші школи. Зробимо спробу поділитися з вами нашим власним досвідом. Старший вчитель фізики та астрономії С.М.Тернавська отримала “додаткові години” за рахунок відвідання тематичних лекцій у планетарії та обсерваторіях м.Києва. Зрозуміло, що без достатньої внутрішньої мотивації школярі не будуть проявляти інтересу до такого важливого у наш час предмету як астрономія. Принциповим фактором посилення дитячої мотивації до вивчення курсу стали щорічні загальношкільні тижні астрономії, які зазвичай проводяться у другій декаді квітня.
Результатом цих титанічних зусиль маленької тендітної жінки-учителя стали перемоги на районних та міських конкурсах МАН, здобуття призових місць на предметних олімпіадах з астрономії, вихід друком наукових праць школярів. Школа накопичила банк тематичних дитячих робіт (малюнки та моделі), що є поза конкуренцією у порівнянні з іншими закладами освіти.
Втіленням навчальних досягнень з астрономії є Павло Сирих (бере участь у 4-му етапі Всеукраїнської олімпіади з астрономії), Леонід Вербов (3-те місце у районі), Савченко Аліна (3-те місце в міському конкурсі МАН та публікація роботи у наковому фаховому виданні), Севериненко Аліна (1-е місце у районі, МАН).
Очевидно, що такої ефективності на ниві викладання астрономії С.М.Тернавська ніколи б не досягла без підтримки її ініціатив зі сторони адміністрації школи. Сприяння у галузі методичного супроводу, допомога у матеріально-технічній частині, розуміння та товариське ставлення директора та його заступників у рази скоротили часові витрати та творчі зусилля учителя.